Resolució de conflictes

Modalitat del curs: Presencial o Virtual

Requisits d’accés:

  • Treballadors/es, prioritàriament en ERTO, Autònoms.
    • DNI
    • Última nòmina o rebut d’Autònoms
  • Aturats/des.
    • DNI
    • Dardo

Calendari: Proper inici

Inscripció oberta

Horari: dilluns i dimecres de 19:30 a 22:00h

Hores lectives: 30 hores

Objectius

  • Ser capaç de desenvolupar habilitats i destreses que permetin resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible.
  • Comprendre la naturalesa dels conflicte.
  • Analitzar els tipus de conflictes que es poden donar a les organitzacions.
  • Optimitzar el factor comunicació davant les situacions conflictives.
  • Utilitzar les estratègies adequades per a la gestió de conflictes.
  • Potenciar la utilització de la mediació i la negociació per arribar a acords favorable.
  • Preparar adequadament una mediació/negociació, maximitzant el control de les variables que intervenen en cada procés.
  • Definir els objectius mínims i màxims per a la mediació/negociació de conflictes i aplicar l’estratègia més adient.
  • Seguir un procés sistemàtic de mediació/negociació per a controlar la situació i arribar a un acord favorable.

Continguts

  • El procés de la comunicació i la resolució de conflictes.
    • La comunicació interpersonal
    • Tipus de comunicacions
    • La comunicació eficaç
    • Resolució de conflictes en la nostra vida. Comunicació i resolució de conflictes.
  • Resolució assertiva dels conflictes.
    • Conflictes que ens envolten i la seva gestió.
    • Habilitats per a una comunicació eficaç.
    • Escolta activa, rapport, feed-back, el missatge.
    • L’assertivitat: què és, com parlar amb assertivitat i desenvolupar-la.
    • Gestió de les emocions. Conèixer les nostres emocions i aprendre a gestionar-les.
  • Empatia: habilitat per resoldre conflictes.
    • Empatia i estils de comportament. Establiment d’acords mútuament favorables i negociació eficaç.
    • Empatia: què és, com aplicar-la i com desenvolupar-la.
    • Estils de comportament: entendre i aprendre com es comporta la persona per millorar l’empatia.
    • Gestionar i aconseguir acords favorables per a les dues parts.
    • Negociar eficaçment (guanyar-guanyar)
    • Els diferents tipus de conflictes
  • Metodologia per resoldre conflictes.
    • Metodologia efectiva per a resoldre conflictes.
    • La mediació i la negociació.
    • Com arribar a acords favorables
  • Els estils de negociació.
    • Models de negociació: Negociació per posició, Negociació per principis i Negociació per situació.
    • Fases de la negociació:
    • Preparació de la negociació
    • Definició dels objectius: Anàlisis de les solucions, establiment dels objectius concrets de la
  • negociació, pla de concessions
    • Estudi del mitjà
    • Estudi dels homes i els seus mòbils: argumentari, regles del joc, assaig, supòsit fals
    • Planificació de la negociació
    • Avaluació de la relació de forces La identitat global
    • Els valors
    • Els estatuts
    • Els poders
    • Estratègies per una negociació eficaç: determinació de possibles acords que cal negociar
    • La banda de objectius
    • Conducció de la negociació
    • Discussió
    • La informació en la negociació
    • Problemes de forma
    • Propostes

Avaluació i certificat

Certificació oficial expedida pel Consorci

M’interessa aquest curs!

Emplena aquest formulari de pre-incripció i aviat et contactarem per formalitzar-la. La pre-inscripció no et compromet a res, tant sols digues que aquest curs t’interessa i rebràs més informació.

Resolució de conflictes

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

* Al enviar el formulari acceptes la política de privacitat.

Menú